2008. március 28., péntek

Húsvéti büszkeségek


Ezek a kedvenc műveim az idei tojások között:





Látjátok? Kaptam egy lúdtojást is! Háromszor veselkedtem neki, olyan nagy volt a kihívás. Próbálkoztam mindenféle különös technikákkal, hogy méltó legyen a méretéhez (dekorhomok, kontúrfesték), de aztán hirtelenjében letöröltem-lesúroltam róla, és maradt a jó öreg gica és méhviasz, hagymahéjjal festve. Naaagyon elégedett lettem a végén!

A tyúktojás meg ugyancsak hagymahéjjal festett, és ezüst kontúrral (üvegfesték) díszítettem ki.

A mintákat Antalné Tankó Mária Gyimesi írott tojások (Erdélyi Múzeum-Egyesület, Kolozsvár: 1999) című nagyszerű mintagyűjteményéből vettem, nem tudom, kapható-e valahol, csodás és egyszerű minták vannak benne, évek óta ebből festek.
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: